Wachttijden

Voor zowel GBGGZ en SGGZ gelden de volgende wachttijden (worden maandelijks geactualiseerd):

  • Aanmeldingswachttijd: Op dit moment kan ik geen nieuwe cliënten in behandeling nemen.
    Aanmeldingswachttijd is de wachttijd van het moment dat de patiënt contact opneemt voor een afspraak en de datum dat de intake plaatsvindt.
  • Behandelingswachttijd:  Op dit moment kan ik geen nieuwe cliënten in behandeling nemen.
    Behandelingswachttijd is de wachttijd vanaf het moment van intake tot aan de start van de behandeling.

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximale aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (treeknormen).